شناخت آبزیان, ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا

خوراک تخصصی آبزیان شرکت پیشرو دانه دز

ماهی قزل آلای رنگین کمان (Oncorhynchus mykiss) بومی شمال آمریکا و متعلق به خانواده آزاد ماهیان Salmonidae می باشد. قزل آلای رنگین کمان دارای تعدادی خال سیاه رنگ بر روی باله دمی و دارای دو نوار رنگین کمانی در دو طرف بدن می باشد که  این نوار در فصل تخم ریزی یعنی عمدتاً نیمه دوم سال پررنگ تر و زیباتر می شود. این ماهی در حالت طبیعی در آبهای شیرین زیست می کند و برخی نژادهای آن مانند قزل آلای سرپولادی (steelhead) برای تخم ریزی به قسمت های بالا دست رودخانه می روند.

تکثیر و پرورش این ماهی در کشور ما رواج پیدا کرده و در حال حاضر قزل آلای رنگین کمان، تک گونه پرورشی استراتژیک کشور می باشد. دلیل توسعه تکثیر و پرورش این گونه از آزاد ماهیان در قیاس با سایر گونه های آزاد ماهیان، سازگاری این گونه در شرایط اسارت، مقاومت خوب به نوسانات و عوامل نامساعد محیطی، رشد مناسب، سازگاری با غذای دستی و بازار پسندی آن است.

خوراک ماهی قزل آلا

  1. رشد سریع یکنواختی و جلوگیری از ناهنجاری
  2. قابلیت هضم و جذب بالا
  3. افزایش مقاومت در برابر بیماری و استرس
  4. اشکال منظم ،تنوع سایز در دو شکل غوطه ور در آب
خوراک تخصصی آبزیان شرکت پیشرو دانه دز
خوراک تخصصی آبزیان شرکت پیشرو دانه دز

گروه پیشرو دانه ،از مجموعه های  فعال در زمینه تولید تخصصی انواع خوراک آبزیان میباشد،کیفیت محصولات ما توانسته نظر کشورهای همسایه را نیز جلب نموده و علاوه بر هموطنان عزیز امنیت خاطر در امر صادرات  را برای غیرهموطنان به ارمغان بیاورد.

خوراک تخصصی آبزیان شرکت پیشرو دانه دز
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.